Instagram moet je gebruiken
Sociale media
Het is al enige tijd noodzakelijk en zelfs uitermate belangrijk voor bedrijven om aanwezig te zijn op sociale media. Facebook en Twitter kent intussen iedereen, maar Instagram wordt vaak over het hoofd gezien. Dit fotoplatform heeft meer dan 130 miljoen gebruikers en kent tal van heel specifieke functies.
Als je graag visuele content wil verspreiden (foto’s van kledij, decoratie, restaurant, …), dan is dit jouw netwerk. De applicatie heeft filters die jouw foto’s een speciale toets geven. Bovendien hebben beelden vaak een grotere impact dan tekst en vangen ze gemakkelijk de aandacht van surfers.
De belangrijkste voordelen van Instagram zijn dat het gebruiksgemak en de snelheid. Het is zeer gemakkelijk om de app te downloaden en een account aan te maken. Die app heeft trouwens ook een geolokalisatiesysteem dat erg handig is als je een eigen zaak hebt. De hashtags zijn het belangrijkste voordeel en kenmerk van Instagram. Het publiek kan zo immers zeer gemakkelijk je foto’s terugvinden.
Ook voor KMO’s en start-ups kan dit sociale netwerk zeer nuttig. Je geeft je (toekomstige) klanten een inkijk in wat er achter de schermen gebeurt. Zo verzorg je al een geprivilegieerde relatie met je volgers vanaf de opstart van je eigen bedrijf.
Natuurlijk is enkel een account op Instagram niet voldoende. Combineer verschillende sociale netwerken en bereik een gevarieerder en groter doelpubliek. Zo creëer je meer gelegenheden om je producten en diensten te promoten.